Vil du vide mere:

onsdag, marts 14, 2012

KANDISERET CITRONSKAL


Da jeg for en uge siden lavede Cupcakes til min housewarming, gav min søster mig den idé at lave kandiseret citronskal.
Det kom til at se rigtig fint ud og på kagen, og smagte tilmed også rigtig lækkert!



Kandiseret citronskal til 12 Cupcakes
Fintstrimlet citronskal fra tre citroner

½ dl. Vand
2 dl. Sukker


Den kandiseret skal laves ved at komme skallen i en gryde med en smule vand. Bring det i kog og lad det simre i 1 min. Lad skallen dryppe af og gentag med frisk vand. På den måde forsvinder evt. bitterhed i skal og sirup. Kom sukkeret i en gryde med godt ½ dl. vand og rør over svag varme, indtil sukkeret er opløst. Kom frugtskallen i, lad det koge op, skru ned og lad det simre i 5-6 min., indtil strimlerne virker gennemsigtige. Afkøl, lad skallerne dryppe af og tør dem på bagepapir ( siruppen kan serveres med kagen ) Pisk fløden, fordel den over den kolde kage. Og pynt den med den kandiserede frugtskal.

Source: Eget billede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar